onsdag 22 oktober 2014

Hur vill JAG ha det?

Som ni kommer märka här i bloggen så kommer det hoppa mellan sidorna från år till år, datum till datum, veckor och händelser....Jag gör lite det jag känner för oftast och inte bara vecka för vecka.
Jag har märkt att jag tycker väldigt mycket om att scrappa HÄNDELSER och inte varje vecka för vecka.

Detta är mitt första år ( 2014 ) som jag börjat med Project Life riktigt ordentligt och jag har sagt att det för mig kommer vara ett "prova på år" då jag helt enkelt får känna efter vad jag gillar. Gillar jag att scrappa vecka för vecka, månad för månad, händelser eller bara lite hipp som happ?
Ska jag köpa på mig massor av kit, dekorationer och annat eller ska jag använda mig av det som jag har hemma? Vilket man nu väljer så går det ju PRECIS lika bra vilket som!
Det är ju svårt att veta när man inte gjort detta förrut och sen får jag helt enkelt rätta mig efter det som JAG tycker om.
Det är ju så skönt med Project Life för INGENTING är ju rätt eller fel utan man gör precis som man själv tycker och använder det man tycker om osv.

Det jag har märkt nu när jag gjort PL ett litet tag är ju lite vad jag själv tycker om att skapa i för stil och jag tror att jag snart har en stil som jag faktiskt kommer fortsätta köra på när jag gör mina album hädanefter.Men det kommer oxå vara kul att titta i årets album sedan där man hoppat lite fram och tillbaka med hur man vill ha det. Man märker ju mer och mer mot slutet att man " har en stil" som återkommer mot vad man hade i början.

Tänkte ta och börja med att visa en sida som jag gjorde för ett tag sedan där utmaningen var att göra ett uppslag med spillpapper. Jag märkte att det var VÄLDIGT kul att göra sidor med spillpapper där man kunde mixa och matcha lite och oxå få det där lite "vanliga" scrappandet samtidigt.

När jag gör mina sidor så försöker jag färgmatcha lite med färgerna som kommer i korten.Det är ju inte alltid det går men det är något som jag märker att jag tycker om då det blir lite enhetligt och "rent" eller hur man nu ska uttrycka sig.
 
På dessa sidor använde jag även lite av mina gamla Qk dies och dekorerade med, de kommer väldigt bra till användning när man håller på med PL tycker jag.

Inga kommentarer: