tisdag 9 december 2014

Gör egna dekorationer med texter.

Jag satt idag och kikade igenom mina nya minikitt som jag hade köpt, de som även har lite dekorationer med i paketen vilket ju är super tycker jag.
Så när jag sitter där och kikar på allt så tänker jag att lite sådana där texter det kan man ju faktiskt göra själv???
Lite fina stämpeltexter ( jag har några från Ali Edwards tex ) lite stämpeldynor, sax och papper.... Så satte jag igång....
Jag använde vanligt billigt albumblad och colorbox dyna samt min memory svarta. Dessa täcker mycket bättre än tex distress ink och memorydynorna när man ska stämpla med clearstamps. Synd för mig som har så många färger i memento dynorna. ;) Men bra för butikerna för nu får jag väl köpa på mig lite fler färger i colorbox dynorna då. ;)

Jag klippte sedan ut texten, lämnade en liten vit kant runt om som de gjort på de köpta dekorationerna. Man får ju klippa lite sakta och försiktigt så man får väl öva lite för att få till det riktigt fint. Men helt ok för första försöket ändå.

Här är mina små försök vs de köpta jag hade i mitt kit. Tycker det blir kanon att använda sig av och särskilt om man inte vill eller kan stämpla direkt på tex ett foto.
Och som ni ser på bilden man kan ju göra på figurer och allt möjligt egentligen....
//Malin

2 kommentarer:

pysselpetra sa...

snyggt

Pernilla ~Pillan~ sa...

Himla smart ide att göra egna, vet inte om jag kan klippa så bra men ska allt testa ;-) De stämplarna gillade verkligen jag! Är det ett set du fått genom hennes prenumeration? Eller går de att köpa ngnstans?
Kram Pillan