söndag 14 december 2014

Gör egna guldbokstäver.

Ja när resten av huset sover det är då jag kommer igång eftersom jag har svårt att sova på helgnätterna då jag jobbar natt hela veckan förövrigt. ;)
Så var jag ute på svenska PL sidan på FB och där hade en tjej som heter Linda hittat massa chipboard bokstäver som hon embossade så fint i guld.
Ja inget konstigt i det MEN har man inga chipboard bokstäver hemma eller vill lägga dyra pengar på sådana, JA DÅ GÖR MAN EGNA! ;)
Förlåt men jag kan ju inte låta bli. Eftersom jag ska börja studera så är billiga alternativ för mig VÄLDIGT välkommet!

Rev fram en cornflakes kartong från skåpet som jag klippte sönder, dessa kartonger är ju inte så tjocka heller vilket ju är super när man ändå vill ha lite plattare dekorationer till sitt PL album!
Jag rev fram några gamla dies bokstäver, stansade ut några bokstäver och embossade dom i guld, SUPERFINA!
Och framför allt blir dom ju BILLIGA oxå!! På en cornflakeskartong kan man få ut ganska många bokstäver istället för att kasta den. ;)
Och har man sen även FIGURDIES, ja då kan man ju faktiskt embossa sådana med! Stjärnor, pilar, blommor - you name it! :)


Här under har jag såklart tryckt min stämpeldyna för embossingpulver på bokstaven innan jag häller på embossingpulvret så att det ska fastna!
Jag fick ju sen hålla fast bokstaven med min pinsett för annars flyger bokstaven iväg när man börjar blåsa, det går ju inte direkt att hålla den i handen när det blir så varmt. ;)


NOTERA:
Dessa är ju inte syrafria så jag har ingen aning om hur de kommer se ut om ett tag!! ;)

Jösses så kul det var...nu blir det väl till att leta fram alla bra figurdies man har oxå och embossa ännu mer dekorationer! ;)
//Malin

2 kommentarer:

Anzan sa...

Smart!! Måste köpa dies att stansa med. Har kvar min gamla QK tång men inget alfabet. Blir ju billigare i längden att göra eget! Snyggt!

Malin E sa...

Tack snälla! Ja jag vågar aldrig sälja av nåt av mina dies osv...fniss..det blir säkert alltid tillfälle då man vill använda det igen. ;)